2e ICS2000 in hetzelfde netwerk in combinatie met Olisto

Ik heb problemen met het bereik en overweeg een 2e ICS2000 te kopen.
Hoe kan ik beide internet control stations aansturen via 1 Olisto account?

  • Olisto locatie trigger ingesteld op iPhone.
  • garage openen en licht aan in de garage via 1e ICS2000.
  • licht scene starten in het appartement via 2e ICS2000.

Bvd. Martin.

Hoi Martin,

Als alternatief voor een 2e ICS2000 kan je mogelijk ook gebruik maken van een versterker (Natuurlijk afhankelijk van de afstand tussen je appartement en je garage)

https://www.klikaanklikuit.nl/nl/producten/zenders/signaalversterker/aex-701.html

Beste Erwin,
Ik heb een signaalversterker gekocht, maar dit was weggegooid geld. Ook het verplaatsen van de ICS2000 heeft geen effect. Ik krijg na het verplaatsen problemen in het appartement. Het appartement is 136 m2 en ik woon op de 3e bouwlaag. Door de lucht is de afstand naar de garage +/- 50 meter vanaf de gunstigste positie. Ik heb nu internet en een ICS1000 in de garage, maar hiermee kan ik geen Olisto gebruiken.
Martin.

Ah okee.

Ik zie wel dat Olsito zowel de KaKu als de Trust smart home omgeving heeft. Mogelijk kan je de ene ICS op je KaKu laten werken en de andere via de trust smart home account en vervolgens deze twee aan de Olisto app koppelen??

Of het echt kan weet ik niet. Aangezien de interfaces van beide apps gelijk zijn maar ik kan me zo voorstellen dat het mogelijk is om binnen beide omgevingen een aparte account aan te maken.

Grt Erwin

Bij het overgaan van de ics1000 naar ics2000 heb ik ook beide apps gebruikt…dat ging prima!

Ik heb een 2e in gebruik en die werkt prima samen met Olisto. Reden was ook hier het bereik. Ik heb 2 ics2000 accounts. 1 is gekoppeld via het klik aan uit kanaal, de andere via het trust smart home kanaal. Een 3e gaat op deze manier niet lukken.

De klik aan uit repeater geeft alleen het 433mhz signaal door, niet het zigbee signaal voor lampen. Dat gebeurt met een vertraging van 2 secondes en is beperkt tot 5-7 kaku apparaten of sensoren.

Ik heb de KAKU app geïnstalleerd op mijn Android toestel. Als ik de Trust Home wil installeren geeft die aan dat die app al geïnstalleerd is. Hoe kan ik dan twee accounts gebruiken?