Probleem met sommige Toon triggs (Probleem met Toon interface)

App version: 2.25.6
Phone OS: Android
Problem description:

Ik heb sinds een flinke tijd (half jaar ofzo) een probleem met sommige van mijn Toon triggs.
Ik heb 3 Toon triggs ingesteld staan.

  • de eerste zorgt ervoor dat op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag de verwarming aangaat om 6.15 uur op stand ‘thuis’.
  • de tweede zorgt er voor dat op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag de verwarming uit gaat om 6.45 uur.
  • de derde zorgt er voor dat, ongeacht of de verwarming aan of uit staat, de verwarming om 21.00 uur uit gaat.

De eerste en derde doen het vandaag de dag steevast niet meer met als logmelding: “Er is een probleem met de Toon interface.” De tweede trigg doet het altijd. rond een half jaar geleden begon dit en gebeurde soms wel, soms niet.
Nu de laatste 3 dagen krijg ik een API error bij de eerste en derde: “Fout: triggi/toon-api-error”, maar nog steeds heeft de tweede trigg geen problemen.

Ik heb al een keer het Toon kanaal opnieuw toegevoegd en de triggs opnieuw ingesteld, echter met hetzelfde resultaat. Ik vind het jammer dat dit niet meer werkt, want ik kon hier voorheen jaren van op aan dat het zijn werk deed. Nu moet ik toch steeds er aan denken om 's avonds de verwarming uit te doen als deze aan staat.

Heeft iemand een zelfde probleem (gehad) en hier wellicht een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
Maarten

1 like

Ik heb vorige week olisto geïnstalleerd en krijg dezelfde API-error bij een trigg waarop ik toon op een betaald tijdstip op de slapen-stand zet.

ik heb dit ook : https://forum.olisto.com/t/there-seems-to-be-a-problem-with-the-toon-interface/1826/6

ook gebeld met eneco echter ze hebben geen flauw idee wat een API is bij de helldesk :frowning:

Ik heb ook al sinds een half jaar geleden dezelfde problemen dat triggs met Toon niet meer werken.
Afgelopen woensdag kreeg ik een bericht via playstore dat het met Eneco besproken en opgelost zou zijn. Niet dus. Heb alles opnieuw geïnstalleerd en Toon opnieuw gekoppeld. Leek goed te zijn maar helaas gisteren weer hetzelfde euvel. Heb ook in playstore m’n review geüpdatet. Aan dit antwoord heb je natuurlijk niets maar hopelijk leest Olisto ook dit forum en gaat het oplossen. In het afgelopen half jaar zijn er wel 1 of 2 Toon updates geweest wellicht ligt het daar aan maar daar hebben wij dan weer geen invloed op helaas