Krijg koppeling met Toon / Google Home via Olisto niet werkend

Alle stappen om te koppelen meerdere malen gevolgd, maar nadat ik oké heb gegeven op toestaan toegang Olisto flikkert de google home app en zie ik heel even toon staan, maar kom ik niet bij de keuze om het apparaat te kiezen en dus Toon toe te voegen. Waar kan dit aan liggen?

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

De stappen om Toon met Google Home te kunnen bedienen zijn:

  1. Download de Olisto App en maak daarin een Olisto account aan
  2. Koppel het Toon kanaal in de Olisto app.
    • Ga hiervoor in de Olisto app naar de ‘Meer’ tab
    • Kies ‘Kanalen’ en zoek naar ‘Toon’
    • Tik op ‘Voeg kanaal toe’
    • Je belandt op de inlogpagina van Toon, vul hier de gevraagde accountgegevens in en accepteer de verbinding
  3. Voeg ‘Toon’ toe aan Google Home
    • Open de Google Home app
    • Tik op het hoofdscherm op ‘Toevoegen’
    • Kies voor ‘Apparaat instellen’
    • Kies voor de ‘Werkt met Google’/‘Heb je al iets ingesteld?’ optie
    • Zoek naar ‘Toon’ en kies ‘Toon smart thermostat’
    • Je komt nu op een inlogscherm van Olisto terecht. Log hier in met het Olisto account dat je in stap 1 hebt aangemaakt en geef toestemming.
      Na wat geflits van schermen zijn je Toon thermostaat en eventueel daaraan gekoppelde slimme stekkers nu in het bedieningsscherm van de Google Home app terug te vinden. Vanaf nu zijn deze in de app en middels stemcommando’s via Google Home aan te sturen.

Let op! Als je de stappen uitvoert in een andere volgorde dan hier beschreven (bijvoorbeeld eerst 3 en dan 2) dan gaat de koppeling tussen Google en Toon mis en zie je de Toon niet terug in de Google Home app. Begin in dat geval opnieuw bij stap 2. Soms moet je dan stap 3 een keer extra herhalen.